A-   A+
EN

Премиерът акад. Денков: Благодарение на медиаторите учениците получават по-добри възможности за развитие

11.01.2024

Образователните, здравните и социалните медиатори са стълб, опора и двигател на промените, които са необходими в училища, които се опитваме да раздвижим и в които децата получават още по-добри възможности за развитие. С тези думи премиерът акад. Николай Денков се обърна към гостите си от Центъра за междуетнически диалог и толерантност „Амалипе“ и Средно училище „Трайко Симеонов“ в Шумен.

 

Министър-председателят прие учениците в Министерския съвет по случай Василица – празникът, почитан от ромската общност като начало на Новата година. С наричания за здраве и берекет, облечени в типичните за етноса носии, възпитаниците на шуменското училище пресъздадоха традиционната подготовка за Василица и „сурвакаха“ акад. Денков.

 

Събитието е част от кампанията на Център „Амалипе“ „Да възстановим мостовете между нас“. Едно от посланията на инициативата е, че днешните ромски деца и младежи се образоват все повече и в същото време ценят своята култура и традиции, заяви председателят на Управителния съвет на „Амалипе“ Деян Колев. В страната близо 300 училища са част от мрежата „Амалипе“, като за изминалата учебна година процентът на отпадналите ученици в тях е под 1%, а в  повече от половината няма нито един отпаднал ученик. Това се дължи на съвместните усилия на учителите и образователните медиатори, заедно с децата и техните родители.

 

Премиерът акад. Денков покани гостите в кабинета си, за да споделят как протича училищният процес в СУ „Трайко Симеонов“. По време на срещата стана ясно, че само допреди 10 години то е било пред закриване, но след като поема ръководството му през януари 2014 г. директорката Галина Сакарова и нейният екип успяват да го преобразят. С проектите и дейностите, свързани с учебния процес, грижата за всяко едно дете, участието в националните програми на Министерството на образованието и науката, сред които кръжоци по националната програма „Заедно в изкуствата и в спорта“, ръководството променя учебната среда в училището в Шумен и това е един от добрите примери в образователната ни система.